DesktopTilstand

Kvalitets Maskiner - siden 1956 

Professionelt Forhandlernet

Detailbutik i Brøndby

Go' Service

youtube2
print.png

Tilsodede Tændrør

Til ejere og brugere af luftkølede benzinmotorer

Vedr.: Tilsodede tændrør
Som det nok er alle bekendt, har der i de senere år, været startproblemer på nogle af de luftkølede benzinmotorer. Efter en række forsøg med forskellige typer benzin, tændrør og motorolier, har vi kunnet konstatere, at problemerne skyldes ændringer i benzinen.

Blyindholdet er gradvist sænket, og er nu helt erstattet af andre tilsætningsstoffer. Disse tilsætninger kræver en højere forbrændingstemperatur. Dette har givet problemer, specielt i de mindre luftkølede motorer, hvor man i kolde perioder ikke kan opnå temperaturer der er høje nok. Dette bevirker at der kommer sodaflejringer i forbrændingskammeret og på tændrørene.

Motoren vil være vanskelig, eller umulig at starte. Udskiftes tændrøret starter motoren igen. Hvis De genkender nogle af disse problemer, kan vi fremhæve nogle ting der normalt kan afhjælpe problemerne:

1. Brug kun lavoktan benzin (blyfri 92 - 95 oktan)
2. Kør med det varmeste tændrør motorleverandøren kan anbefale
3. Tilsæt et sodreducerende additiv (BETRACEN)
4. Brug syntetisk motorolie (f.eks. Havoline Synthetic 5W-40). Husk: Spørg din motorleverandør,
om en sådan olie må bruges på din motor.
5. Undgå tomgangskørsel, da det sænker forbrændingstemperaturen.

Vi har nu mulighed for at tilbyde et sodreducerende additiv BETRACEN, som har følgende egenskaber:

1. Sparer brændstof gennem renere motor
2. Mindsker skadelige aflejringer på tændrør, ventiler og i forbrændingskammeret
3. Mindsker mængden af skadelige stoffer i udstødningsgassen
4. Modvirker støj og tændingsbanken
5. Reducerer slidtagen og forlænger levetiden på motoren.

Betracen additivet kan også med fordel anvendes på motorer med katalysator og turbo. Det har en dokumenteret rensende effekt på katalysatoren. Det aktive stof i Betracen er det kemiske produkt Ferrocen.

Det er den eneste kendte forbrændingskatalysator, som ikke har negative bivirkninger. Normalt kræves en temperatur på minimum 500 grader for at forbrænde sod. Ved tilsætning af Betracen starter denne forbrænding allerede ved ca. 200 grader.

Produktet er  ISO 9001 klassificeret, og løbende kontrolleret af den tyske biltilsynsmyndighed TüV.

LogoHAFogDropShadow
Medlem af:
LogoMaskinLev